HOME
SKILLS
CV
in
Vorig
Project
Volgend
Project
E-coach Applicatie
E-coach Applicatie
Introductie
MKB Support is een bedrijf dat startende ondernemers ondersteuning biedt bij het beginnen van een onderneming. Maar zij helpen ook bestaande ondernemers om aspecten van de bedrijfsvoering te verbeteren. Dit kan MKB Support heel goed via de online weg doen. En met dit doel is de E- coach Applicatie ontwikkeld.
Concept
User Needs
Om inzicht te krijgen in de doelgroep, (startende) ondernemers, is een uitgebreid onderzoek gedaan. Op basis hiervan zijn persona's gecreƫerd om de doelgroep een gezicht te geven en mogelijke valkuilen aan het licht te brengen. Door middel van storyboards en een customer journey is vervolgens het pad van de gebruiker inzichtelijk gemaakt.
Customer Journey
Information Architecture
Om inzicht te krijgen in de rode lijn die een gebruiker volgt in de applicatie is een uitgebreide userflow ontwikkeld. Samen met een sitemap, visualisaties van het informatie-ontwerp, de navigatie en een Functioneel Ontwerp onstond op deze wijze een uitgebreide informatie architectuur.
Userflow
Interface Design
Natuurlijk is er voor een applicatie een ontwerp voor de interface nodig. Op basis van het informatie-ontwerp heb ik voor de schermen in de applicatie verschillende ontwerpen gemaakt met behulp van wireframes. Op basis hiervan heb ik een klikbaar prototype gebouwd dat ik onder andere heb ingezet om gebruikerstesten uit te voeren op het ontwerp. Dit prototype kon vervolgens een duidelijk inzicht bieden voor developers.
Visual Design
Voor de visuele stijl van de E-coach Applicatie heeft de opdrachtgever aangegeven twee specifieke kleuren te willen gebruiken als basis voor de stijl. Dit zijn specifieke tinten oranje en grijs geworden. Deze kleuren heb ik overgenomen in het ontwikkelen van een visuele stijl en deze kleuren komen ook voor in het logo van het bedrijf, MKB Support.
E-scan
De opdrachtgever had bedacht dat hij de E-scan wilde gebruiken in de E-coach Applicatie. De E-scan is een extern ontwikkeld concept met als doel om de sterke punten en valkuilen in van een persoon aan het licht te brengen, uitgaande van zijn rol als ondernemer. Na het beantwoorden van vragen, krijg een gebruiken een uitslag te zien die een hoop zelfkennis op kan leveren.
Ik heb de E-scan verwerkt in het inschrijfproces voor een nieuwe gebruiker. Wanneer iemand een nieuwe account aanmaakt, komt hij of zij vanzelf de optie tegen om de E-scan te doorlopen. Hierna kan deze persoon aan het ondernemingsplan werken met een handig stuk zelfkennis op zak.
Oplossing
Voor nieuwkomers biedt de E-coach Applicatie duidelijke informatie en een E-scan om hun persoonlijkheid als ondernemer inzichtelijk te maken. Eenmaal werkend aan een ondernemingsplan, kunnen gebruikers dankzij een heldere interface snel welke onderdelen het ondernemingsplan heeft en hoeveel voortgang men gemaakt heeft.

Ook kan men eenvoudig contact leggen met de e-coach, snel zien of er nieuwe berichten of beoordelingen zijn en via het dashboard heeft men een mooi overzicht over allerlei belangrijke zaken in het ondernemingsplan.