HOME
SKILLS
CV
in
Vorig
Project
Volgend
Project
Fruit at Work
Fruit at Work
Introductie
Bij Fruit at Work wilde men een nieuwe website en een directe koppeling naar de webshop. De oude website bleek gedateerd te zijn en ook te beperkt. Men wilde hulp bij het inzichtelijk maken van alle informatie die men bij Fruit at Work wilde presenteren op de website. Hierbij valt te denken aan allerlei informatie over soorten fruit, recepten, producten etc.
Folders
Eerder had ik voor Fruit at Work al folders ontworpen. Deze werden verspreid onder bedrijven en particulieren die potentiƫle klanten zouden zijn. Echter kun je op folders lastig zo'n grote hoeveelheid informatie kwijt als op een website.
Interface Design
Voor de website en de webshop van Fruit at Work heb ik een interfaceontwerp gemaakt. Hiervoor heb ik mij gebaseerd op een gedegen onderzoek naar alle informatie en mogelijkheden die de eigenaren van Fruit at Work wilden verwerken. Door verschillende ontwerpen via iteratie steeds te verbeteren, kwam ik tot een ontwerp voor de website en de webshop waar de stakeholders zich in konden vinden. Uiteindelijk heb ik ook een klikbaar prototype gemaakt dat is gebruikt voor gebruikerstesten.
Informatie Architectuur
Door de grote hoeveelheid informatie, onderdelen en functionaliteiten, bleek een goed informatieontwerp cruciaal voor het slagen van de website. Door eerst een logische structuur te ontwikkelen, kon ik een plan maken voor een sitemap, de navigatie en een informatiearchitectuur. Hierna ben ik per onderdeel gaan kijken hoe ik informatie het beste kon indelen en overbrengen.

Samen met een fotograaf is overlegd op welke wijze producten en fruit zouden worden afgebeeld. En hoe we mensen in beeld konden brengen op de website.
Visueel Design
Op basis van de originele huisstijl van Fruit at Work is een nieuwe stijl ontwikkeld in overleg met de eigenaren. Deze stijl kenmerkt zich door frisse, lichte kleuren en kraakheldere, aantrekkelijke foto's van fruit. Kleurverschillen zijn slim ingezet om onderdelen te scheiden of beter zichtbaar te maken, maar gelijk ook om de website een fris en kleurig uiterlijk te geven.
Responsive Design
Omdat de website en webshop altijd representatief en netjes over moeten komen op alle apparaten, is een reponsive design ontwikkeld. De interface, de content en de gebruiksvriendelijkheid moesten op mobiel en tablet net zo lekker werken als op desktop.
Oplossing
Het eindproduct bestaat uit een compleet nieuwe website voor Fruit at Work. Hier kunnen zowel bedrijven als particulieren verschillende producten en los fruit bestellen. Er is ook veel informatie te vinden over alle soorten fruit in het assortiment. Daarnaast zijn er op de website recepten te vinden voor smoothies, hoofdgerechten en desserts. En natuurlijk allerlei informatie over het bedrijf zelf, hun troeven en over duurzaamheid.

Via de website is ook de webshop te vinden, waar zowel bedrijven en particulieren eenvoudig het assortiment kunnen bekijken en bestellingen kunnen doen.